História

Nová Panda je logickou evolúciou projektu, ktorý bol po celú svoju históriu od roku 1980 veľmi populárny, a to predovšetkým vďaka jeho všestrannosti a užívateľskej prístupnosti. Panda je ale ešte oveľa viac! Je to model so silnou racionálnou a emocionálnou hodnotou. Je bestsellerom, ktorý významne prispel k vedúcemu postaveniu značky Fiat v segmente malých automobilov. V tejto súvislosti môžeme spomenúť modely 600, 500, 126, prvú generáciu Pandy, Cinquecento, Seicento, druhú generáciu Pandy (2003) či nový Fiat 500 (2007). Zásluhou týchto automobilov a skúseností z ich prevádzky sa Fiat stal v segmente malých automobilov vzorom.

Z tohto kultúrneho a technického dedičstva sa zrodila aj Panda tretej generácie. Vďaka významnému pokroku v oblasti vnútorného priestoru, komfortu, funkčnosti a ponúkaných technológií však táto Panda dospela. Navyše kombinuje tie najlepšie myšlienky a riešenia z oboch predchádzajúcich generácií. Je ideálnym riešením pre tých, ktoré túžia po šikovnom, praktickom a dobre ovládateľnom vozidle ponúkajúcim komfort a priestrannosť päťdverového kompaktu. Všetko navyše umocňujú veľmi moderné a harmonické tvary, ktoré znásobujú jej charakteristicky prívetivý vzhľad. Panda sa stala súčasťou všeobecného povedomia podobne ako iné produkty talianskej kreativity, počnúc Fiatom 500 cez skúter Piaggio Vespa až po kávovar Bialetti alebo popolník Cubo od dizajnéra Bruna Munariho. Sú to unikátne výrobky, ktorých vzhľad rozhodne neznesie žiadnu kritiku a nikto ich nemôže považovať len za akési dizajnérske experimenty.  Ich podmanivé čaro, inovatívny dizajn a koncepcia stanovujú nové meradlá v priemyselnom dizajne. Sú to jednoducho majstrovské diela. A Panda je jedným z nich.

Panda bola prvým automobilom svojho segmentu, ktorý získal prestížny titul Auto roka 2004, bola prvým kompaktom (do  štyroch metrov dĺžky), vybaveným vznetovým motorom (1986) a tiež prvým kompaktom s pohonom všetkých kolies (1983).